Diagnosticko-intervenční nástroje jako prevence školní neúspěšnosti a podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami

Programové období: 2007-2013
Region: Jihomoravský kraj
Evropský fond: ESF
Operační program: 7 OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Příjemce: Pedagogicko-psychologická poradna Brno
Registrační číslo: CZ.1.07/1.2.17/01.0027
Zahájení projektu: 17. 4. 2012
Ukončení projektu: 28. 2. 2015
Téma projektu: Vzdělávání

Informace o projektu

V současnosti roste počet žáků s obtížemi při nabývání základních dovedností, které v budoucnu významnou měrou poznamenávají celý vzdělávací proces. Cílem projektu je vznik diagnosticko-intervenčního programu, který vytvoří pedagogickou diagnostiku, rozšíří a zkvalitní navazující diagnostiku pro poradenská zařízení; vytvoří navazující metodiky vyrovnávacích, podpůrných a intervenčních postupů pro individuální i skupinovou práci se žáky, kteří jsou ohroženi školním neúspěchem, mají SVP. Projekt je určen pro pedagogy MŠ, prvního stupně ZŠ, pracovníky ŠPZ, děti a žáky v předškolním vzdělání a na 1. stupni ZŠ a jejich rodiče. Budou vytvořeny standardizované diagnostické a intervenční nástroje pro jednotlivé věkové skupiny pro použití v ZŠ,MŠ a ŠPZ a vznikne systém kurzů pro pedagogy a pracovníky ŠPZ pro zavedení baterií do každodenní praxe. Projekt bude realizován zejména pracovníky PPP Brno a dalších PPP v kraji; externími spolupracovníky - statistiky a odbornými konzultanty.

Proplacené finanční prostředky

Výše dotace EU: 7 440 241,00 Kč
Veřejné zdroje ČR: 1 312 983,00 Kč
 
Celková částka: 8 753 224,00 Kč

©2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena