Posílení mezinárodní konkurenceschopnosti českých podniků v oblasti kosmických technologií
Programové období: |
2007-2013 |
Region: |
Hlavní město Praha |
Evropský fond: |
ERDF |
Operační program: |
3 OP Podnikání a inovace |
Příjemce: |
Česká agentura na podporu obchodu/CzechTrade |
Registrační číslo: |
CZ.1.03/6.2.00/51.00001 |
Zahájení projektu: |
12. 7. 2011 |
Ukončení projektu: |
31. 12. 2014 |
Téma projektu: |
Podpora podnikatelů
|
Informace o projektu
Projekt řeší nízkou informovanost firem v ČR o programech z oblasti kosmických technologií a přibližuje jim možnosti zapojení do těchto programů.
V souladu s usnesením Výboru pro Evropskou unii, vytvořením Koordinační rady ministra dopravy pro kosmické aktivity a s tím spojenými aktivitami dotčených resortů, včetně Ministerstva průmyslu a obchodu, a v souladu se schváleným Národním kosmickým plánem (jehož střednědobými cíli jsou:
? české investice do kosmických aktivit s odpovídající návratností,
? využití daného průmyslového, akademického a projektového potenciálu a infrastruktury
? využití výkonných a účinných mechanismů při koordinaci oblasti kosmických aktivit) vznikla potřeba vytvoření studie o konkurenceschopnosti českých inovativních podniků v oblasti kosmických technologií. Tato potřeba je umocněna blížící se radou Evropské kosmické agentury (ESA), kde se bude rozhodovat o technologických programech ESA na příští období. Studie by měla přinést informace:
1.o podnicích, které jsou již do vesmírných programů zapojené a mohou v těchto programech pokračovat (mají určitou konkurenční výhodu),
2.o společnostech, které se teprve do kosmických programů zapojí (například díky vhodné marketingové spolupráci s inovačním centrem).
Studie bude zahrnovat existenci originálního know-how, možnost jeho tvorby a možnost spolupráce podniků při tvorbě know-how a inovací s výzkumnými nepodnikatelskými subjekty. Tato studie bude přínosem pro zvýšení konkurenceschopnosti příslušnýchpodniků zejména tím, že jim Česká agentura na podporu obchodu (CT) poskytne standardní odborné konzultace vycházející z výsledků studie v procesu přípravy žádostí o vstup do vesmírného programu. Dále těmto podnikům CT poskytne standardní odborné poradenské služby v oblasti marketingu při jejich vstupu na zahraniční trh s novými produkty a bude podporovat internacionalizaci produktů .
Projekt je v souladu s prioritní osou 6 ?Služby pro rozvoj podnikání? Operačního programu Podnikání a inovace 2007-2013, respektive v souladu s oblastí podpory 6.2. Podpora marketingových služeb a se zaměřením programu MARKETING.
Proplacené finanční prostředky
|
Výše dotace EU: |
4 398 390,00 Kč |
|
Veřejné zdroje ČR:
|
776 188,00 Kč |
|
|
Celková částka: |
5 174 578,00 Kč |