Posílení mezinárodní konkurenceschopnosti českých podniků v oblasti kosmických technologií

Programové období: 2007-2013
Region: Hlavní město Praha
Evropský fond: ERDF
Operační program: 3 OP Podnikání a inovace
Příjemce: Česká agentura na podporu obchodu/CzechTrade
Registrační číslo: CZ.1.03/6.2.00/51.00001
Zahájení projektu: 12. 7. 2011
Ukončení projektu: 31. 12. 2014
Téma projektu: Podpora podnikatelů

Informace o projektu

Projekt řeší nízkou informovanost firem v ČR o programech z oblasti kosmických technologií a přibližuje jim možnosti zapojení do těchto programů. V souladu s usnesením Výboru pro Evropskou unii, vytvořením Koordinační rady ministra dopravy pro kosmické aktivity a s tím spojenými aktivitami dotčených resortů, včetně Ministerstva průmyslu a obchodu, a v souladu se schváleným Národním kosmickým plánem (jehož střednědobými cíli jsou: ? české investice do kosmických aktivit s odpovídající návratností, ? využití daného průmyslového, akademického a projektového potenciálu a infrastruktury ? využití výkonných a účinných mechanismů při koordinaci oblasti kosmických aktivit) vznikla potřeba vytvoření studie o konkurenceschopnosti českých inovativních podniků v oblasti kosmických technologií. Tato potřeba je umocněna blížící se radou Evropské kosmické agentury (ESA), kde se bude rozhodovat o technologických programech ESA na příští období. Studie by měla přinést informace: 1.o podnicích, které jsou již do vesmírných programů zapojené a mohou v těchto programech pokračovat (mají určitou konkurenční výhodu), 2.o společnostech, které se teprve do kosmických programů zapojí (například díky vhodné marketingové spolupráci s inovačním centrem). Studie bude zahrnovat existenci originálního know-how, možnost jeho tvorby a možnost spolupráce podniků při tvorbě know-how a inovací s výzkumnými nepodnikatelskými subjekty. Tato studie bude přínosem pro zvýšení konkurenceschopnosti příslušnýchpodniků zejména tím, že jim Česká agentura na podporu obchodu (CT) poskytne standardní odborné konzultace vycházející z výsledků studie v procesu přípravy žádostí o vstup do vesmírného programu. Dále těmto podnikům CT poskytne standardní odborné poradenské služby v oblasti marketingu při jejich vstupu na zahraniční trh s novými produkty a bude podporovat internacionalizaci produktů . Projekt je v souladu s prioritní osou 6 ?Služby pro rozvoj podnikání? Operačního programu Podnikání a inovace 2007-2013, respektive v souladu s oblastí podpory 6.2. Podpora marketingových služeb a se zaměřením programu MARKETING.

Proplacené finanční prostředky

Výše dotace EU: 4 398 390,00 Kč
Veřejné zdroje ČR: 776 188,00 Kč
 
Celková částka: 5 174 578,00 Kč

©2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena