Tátové vítáni

Programové období: 2007-2013
Region: Hlavní město Praha
Evropský fond: ESF
Operační program: 4 OP Lidské zdroje a zaměstnanost
Příjemce: Liga otevřených mužů, o.s.
Registrační číslo: CZ.1.04/5.1.01/77.00343
Zahájení projektu: 3. 12. 2012
Ukončení projektu: 1. 12. 2014
Téma projektu: Mezinárodní a přeshraniční spolupráce

Informace o projektu

Smyslem projektu je posílit prestiž i kompetence mužů v roli primárních pečovatelů, jeho základním cílem pak zavedení značky "Tátové vítáni" jako inovativního produktu. Tato značka se bude udělovat zaměstnavatelům a organizacím podporujícím ve svýchpersonálních strategiích a politikách aktivní otcovství. Projekt je příspěvkem ke slaďování pracovního a rodinného života, jenž přímo navazuje na evropské politiky v oblasti rodičovství a vyrovnávání šancí žen a mužů a snižuje dlouholetý dluh vůči nim (srov. Plán pro dosažení rovného postavení žen a mužů 2006-2010 nebo Doporučení Rady o péči o děti 92/241/EEC). Tato i další doporučení a plány EU nacházejí v ČR kladnou odezvu velice složitě, jak potvrdil rozsáhlý výzkum Podoby otcovství v ČR (MPSV ČR, 2010). Z tohoto důvodu je vhodné aplikovat zkušenosti ze zemí, kde je podpora aktivního otcovství jako jednoho z nástrojů k dosažení rovného postavení mužů a žen podložena zkušenostmi a kvalitním know-how. Projekt čerpá z expertízy a zkušeností zahraničního partnera Fatherhood Institute z Velké Británie, konkrétně z jeho příkladu dobré praxe - značky "Tátové vítáni", jež motivuje k aktivitám podporující vstřícnost firem k poskytování benefitů otcům a k zavádění takových forem organizacepráce, které umožňují rovnocenné pracovní zapojení obou rodičů. Cílem projektu je přenesení a adaptace značky na podmínky v ČR tak, aby se udělování a získání značky "Tátové vítáni" stalo součástí služeb a společenské odpovědnosti zaměstnavatelů v ČR. Realizace projektu má tyto fáze: a) podrobné seznámení s principy udělovaní značky ve VB a se zkušenostmi, jež zahraniční partner v průběhu své činnosti získal; b) modifikace a propagace značky v ČR; c) aplikace značky na lokální úrovni prostřednictvím dalšího partnera projektu Unie center pro rodinu a komunitu: motivace konkrétních zaměstnavatelů ke získání značky, motivace budoucích rodičů k zájmu o aktivní otcovství; d) evaluace projektu v součinnosti s oběma partnery projektu.

Proplacené finanční prostředky

Výše dotace EU: 5 806 746,00 Kč
Veřejné zdroje ČR: 305 618,00 Kč
 
Celková částka: 6 112 364,00 Kč

©2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena