Programové období: |
2007-2013 |
Region: |
Hlavní město Praha |
Evropský fond: |
ESF |
Operační program: |
4 OP Lidské zdroje a zaměstnanost |
Příjemce: |
Liga otevřených mužů, o.s. |
Registrační číslo: |
CZ.1.04/5.1.01/77.00343 |
Zahájení projektu: |
3. 12. 2012 |
Ukončení projektu: |
1. 12. 2014 |
Téma projektu: |
Mezinárodní a přeshraniční spolupráce
|
Informace o projektu
Smyslem projektu je posílit prestiž i kompetence mužů v roli primárních pečovatelů, jeho základním cílem pak zavedení značky "Tátové vítáni" jako inovativního produktu. Tato značka se bude udělovat zaměstnavatelům a organizacím podporujícím ve svýchpersonálních strategiích a politikách aktivní otcovství. Projekt je příspěvkem ke slaďování pracovního a rodinného života, jenž přímo navazuje na evropské politiky v oblasti rodičovství a vyrovnávání šancí žen a mužů a snižuje dlouholetý dluh vůči nim (srov. Plán pro dosažení rovného postavení žen a mužů 2006-2010 nebo Doporučení Rady o péči o děti 92/241/EEC). Tato i další doporučení a plány EU nacházejí v ČR kladnou odezvu velice složitě, jak potvrdil rozsáhlý výzkum Podoby otcovství v ČR (MPSV ČR, 2010). Z tohoto důvodu je vhodné aplikovat zkušenosti ze zemí, kde je podpora aktivního otcovství jako jednoho z nástrojů k dosažení rovného postavení mužů a žen podložena zkušenostmi a kvalitním know-how. Projekt čerpá z expertízy a zkušeností zahraničního partnera Fatherhood Institute z Velké Británie, konkrétně z jeho příkladu dobré praxe - značky "Tátové vítáni", jež motivuje k aktivitám podporující vstřícnost firem k poskytování benefitů otcům a k zavádění takových forem organizacepráce, které umožňují rovnocenné pracovní zapojení obou rodičů. Cílem projektu je přenesení a adaptace značky na podmínky v ČR tak, aby se udělování a získání značky "Tátové vítáni" stalo součástí služeb a společenské odpovědnosti zaměstnavatelů v ČR. Realizace projektu má tyto fáze: a) podrobné seznámení s principy udělovaní značky ve VB a se zkušenostmi, jež zahraniční partner v průběhu své činnosti získal; b) modifikace a propagace značky v ČR; c) aplikace značky na lokální úrovni prostřednictvím dalšího partnera projektu Unie center pro rodinu a komunitu: motivace konkrétních zaměstnavatelů ke získání značky, motivace budoucích rodičů k zájmu o aktivní otcovství; d) evaluace projektu v součinnosti s oběma partnery projektu.
Proplacené finanční prostředky
|
Výše dotace EU: |
5 806 746,00 Kč |
|
Veřejné zdroje ČR:
|
305 618,00 Kč |
|
|
Celková částka: |
6 112 364,00 Kč |