Inovace vnitřní architektury Univerzitního informačního systému a nové grafické rozhraní produktu pro 130.000 uživatelů

Programové období: 2007-2013
Region: Jihomoravský kraj
Evropský fond: ERDF
Operační program: 3 OP Podnikání a inovace
Příjemce: IS4U, s.r.o.
Registrační číslo: CZ.1.03/2.2.00/23.00634
Zahájení projektu: 19. 11. 2013
Ukončení projektu: 30. 6. 2015
Téma projektu: Podpora podnikatelů

Informace o projektu

Produkt Univerzitní informační systém představuje komplexní řešení pro administrativu vysokých škol vyučujících v rámci evropského VŠ prostoru dle metodiky ECTS. V současné době užívá tento produkt 130.000 koncových uživatelů na 11 vysokých školách v ČR a SR a zájem projevují další vysoké školy z celé Evropy. Vnitřní architektura systému je však 15 let stará a jeho grafické rozhraní je poplatné roku vzniku. Ze strany koncových zákazníků je vyžadována větší flexibilita, využití moderních IT přístupů, soudobé grafické rozhraní umožňující využít mobilní a dotyková zařízení a zajištění dlouhodobé udržitelnosti provozu informačního systému v měnících se podmínkách evropské legislativy. Takto náročný projekt představuje potřebu vybudování novéhooddělení pro rozvoj a inovaci produktu, který bude realizovat novou komplexní architekturu a přepracování současného informačního systému do nové vizuální i architektonické podoby. Nově vytvořené oddělení pokryté pracovníky z nových pracovních míst bude pod vedením dosavadních architektů produktu a v součinnosti s dosavadním vývojovým týmem připravovat v průběhu řešení kompletní inovaci produktu, který umožní bezproblémové nasazení jak v tuzemsku, tak v zahraničí. Konkrétním výstupem projektu bude technická analýza vnitřní architektury odpovídající soudobým principům, navržené nové grafické uživatelské rozhraní využívající jak dotyková a mobilní zařízení, tak umožňující provoz stávajícím uživatelům běžných desktopů a notebooků a nové aplikace umožňující kooperativní práci studentů a učitelů v souladu s moderními trendy - např. nástroje pro komunikaci studentů mezi sebou a sdílení studijních materiálů, nástroje pro tutorování výuky ze strany učitelů, přímý přístup k administrativním nástrojům z kancelářského vybavení zaměstnanců, propojení s MS Office 365, konfigurovatelné ovládání jednotlivých CRUD prvků (seznamy, gridy, formuláře) a nástroje na koncentraci informací (agregace informací z jednotlivých částí IS do jednoho bodu).

Proplacené finanční prostředky

Výše dotace EU: 10 508 654,00 Kč
Soukromé zdroje: 7 005 773,00 Kč
 
Celková částka: 17 514 427,00 Kč

©2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena