Každý má mít šanci být úspěšný
Programové období: |
2007-2013 |
Region: |
Hlavní město Praha |
Evropský fond: |
ESF |
Operační program: |
17 OP Praha Adaptabilita |
Příjemce: |
Základní škola, Praha 4, Nedvědovo náměstí 140 |
Registrační číslo: |
CZ.2.17/3.1.00/36024 |
Zahájení projektu: |
1. 6. 2013 |
Ukončení projektu: |
28. 2. 2015 |
Téma projektu: |
Vzdělávání
|
Informace o projektu
Hl. m. Praha podporuje myšlenku inkluzivního vzdělávání a zapojování občanů se zdravotním postižením (ZP) do běžného života tím, že přijímá zodpovědnost k zajištění rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání dětí se ZP. Zdrojem potřebnosti projektu je Strategický plán-Zvyšování vzdělanostní úrovně obyvatel Prahy.
Projekt je inovativní tím, že komplexně využívá teorii prof. R. Feuersteina-Strukturální kognitivní modifikace, metody Videotrénik interakcí (VTI) a supervize jako koncepčního východiska pro realizované aktivity. Podstatou koncepce projektu je rozvoj myšlení, učebních strategií a komunikačních dovedností tak, aby byl jedinec schopen flexibilně reagovat na rychle měnící se společenské podmínky.
Hlavním cílem projektu je vytvoření systému pedagogicko-psychologické péče a podpory pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) s využitím inovativního přístupu k hodnocení a rozvoji rozumového a emočně sociálního potenciálu žáka. Bude vytvořeno tzv. Školní centrum pedagogicko-psychologických služeb, kde budou zaměstnáni odborníci, kteří budou poskytovat péči a podporu žákům se SVP. Činnost se zaměří na inovaci individuálních vzdělávacích plánů (IVP) s využitím dynamického hodnocení učebního potenciálu žáka. Výstupem budemetodika tvorby IVP. Žákům se SVP budou také poskytovány intervenční aktivity. Nejvíce zastoupenou bude metoda Instrumentálního obohacování R. Feuersteina, která se zaměřuje se na rozvoj kognitivních schopností, myšlení a učení, dále také rozvoj grafomotoriky, logopedická podpora, doučování češtiny pro cizince a speciálně pedagog. nápravy s využitím IT. Výstupem budou portfolia, která zdokumentují rozvoj žáků. Dalším cílem je vzdělávání pedagogických pracovníků, kteří pracují s dětmi se SVP, v teorii, metodě a didaktickém přístupu prof. Feuersteina.
Do projektu bude zapojeno 37 žáků se SVP a 19 pedagog. pracovníků. Většinu aktivit projektu bude realizovat žadatel, jen některé vzdělávací programy budou zajišťovány dodavatelem.
Proplacené finanční prostředky
|
Výše dotace EU: |
2 640 130,00 Kč |
|
Veřejné zdroje ČR:
|
465 905,00 Kč |
|
|
Celková částka: |
3 106 035,00 Kč |