Oblast podpory podpoří následující typy činností:
1. Podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol a školských zařízení v
oblasti kurikulární reformy.
a. podpora tvorby a realizace DVPP pro práci se žáky na pracovištích v podnicích a
firmách pro vybrané obory vzdělávání (viz Příloha č. 1 k textu výzvy) zejména pro
obory tříleté s výučním listem (žáci nejsou v tomto případě oprávněnou CS a jejich
zapojení nemůže být financováno)
b. realizace dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení ve
spolupráci s odborníky z řad zaměstnavatelů Ústeckého kraje včetně veřejné správy
a NNO
c. podpora tvorby a realizace DVPP a metodických materiálů pro práci s žáky
s poruchami učení a chování na středních školách a školských zařízeních,
navazujících na postupy a metody, využívané ve školách základních včetně tvorby
výukových a metodických materiálů v multimediální formě (včetně e-learningové
formy) pro potřeby pedagogických pracovníků
d. podpora studijních pobytů odborných pedagogických pracovníků škol a školských
zařízení k seznámení se s moderními používanými technologiemi, řídicími procesy a
kontrolními systémy používanými zaměstnavateli
e. podpora vzdělávání kariérových poradců na ZŠ a SŠ
f. podpora vzdělávání a vytváření podmínek pro činnost předmětových metodiků
g. podpora DVPP v mateřských školách
2. Podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol a školských zařízení v
oblasti výuky cizích jazyků a v cizích jazycích
a. podpora vzdělávání pedagogických pracovníků škol a školských zařízení
v jednotlivých oblastech Ústeckého kraje ve vztahu k místním specifikům a
jednotlivým sektorům hospodářství s ohledem zahraniční investory v dané lokalitě
b. podpora studia k rozšíření kvalifikace pro získaní způsobilosti vyučovat další
předměty (cizí jazyk) (dle § 6b Vyhlášky 317/2005 Sb.)
3. Podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků škol a školských zařízení v
oblasti výuky technických, přírodovědných oborů a řemesel
a. podpora zahraničních odborných stáží a praxí pedagogických pracovníků u
zaměstnavatelů včetně jazykové přípravy
b. podpora tvorby a realizace programů DVPP zaměřených na provázání kompetencí
učitelů předmětů odborného výcviku (praktického vyučování) a učitelů odborných
předmětů v teoretickém vyučování
c. podpora tvorby metodických materiálů pro DVPP zaměřeného na aktuální informace
o moderních technologiích ve výrobní sféře
d. podpora tvorby a realizace DVPP zaměřeného na osvojení si moderních technologií
a nejnovějších poznatků (krátkodobé stáže např. u zaměstnavatelů)
Přehled skupin oborů, na které se vztahuje podpora v rámci výše uvedených aktivit, je
uveden v příloze č. 1 této výzvy
4. Zvyšování kompetencí řídících pracovníků škol a školských zařízení v oblasti řízení
a personální politiky.
a. podpora aktivit vedoucích k implementaci firemních metod a příkladů dobré praxe
do oblasti řízení školství
b. podpora tvorby a realizace programů DVPP zaměřených na komunikaci s pracovníky
organizace
c. podpora tvorby a realizace programů DVPP - učící se organizace
d. podpora vzdělávání zaměřeného na vedení pedagogických týmů