Rozvoj výrobních technologií ve společnosti ABO valve, s.r.o.
Programové období: |
2007-2013 |
Region: |
Olomoucký kraj |
Evropský fond: |
ERDF |
Operační program: |
3 OP Podnikání a inovace |
Příjemce: |
ABO valve, s.r.o. |
Registrační číslo: |
CZ.1.03/2.2.00/13.04569 |
Zahájení projektu: |
1. 9. 2014 |
Ukončení projektu: |
24. 11. 2015 |
Téma projektu: |
Podpora podnikatelů
|
Informace o projektu
Společnost ABO valve je jedním z nejvýznamnějších výrobců armatur ve střední Evropě, zejména uzavíracích klapek.
Společnost se zaměřuje na vývoj a výrobu uzavíracích klapek s vyšší přidanou hodnotou pro náročné aplikace zejména v energetickém a petrochemickém průmyslu.
Objem prodej se v roce 2013 zvýšil o 16 % oproti roku 2012 a tento trend se plánuje i v dalších letech. Společnost má silné proexportní zaměření, v roce 2013 činil podíl exportu na celkovém objemu prodeje 65 % a v dalších letech se očekává další zvyšování tohoto podílu.
Vedení společnosti se proto rozhodlo o dalším rozšíření výrobních kapacit. V rámci projektu bude zakoupeno:
- tří- až pětiosové obráběcí centrum včetně zařízení na přípravné a dokončovací operace a příslušného softwaru
- svařovací poloautomat pro výrobu svařovaných uzavíracích klapek
Pořízení této nové technologie zajistí nejen extenzivní rozšíření výroby, ale současně výrobu dílců s vyšší produktivitou práce, vyšší přesností a stabilní kvalitou. Nové technologické zařízení také sníží produkci odpadů, znečištění pracovního prostředí a sníží energetickou náročnost na jednotku produkce.
Projekt má i dopad na regionální zaměstnanost, předpokládá se vytvoření 2 kvalifikovaných pracovních míst.
Projekt koncepčně navazuje na realizované projekty:
Potenciál ? rozvoj a rozšíření vývojového oddělení společnosti, vývoj armatur nové generace (klapky s trojitou excentricitou, fluoropolymerových klapek pro chemii a farmacii)
Inovace ? výroba armatur s trojitou excentricitou a výroba armatur pro energetický a petrochemický průmysl s využitím PTFE a ostatních fluoropolymerů pro povlakování kovových součástí
Marketing ? proexportní zaměření společnosti a vzrůstající podíl exportu na celkovém obratu je výsledkem aktivní účasti na veletrzích nejen v EU, ale také v Asii.
Poradenství ? v rámci tohoto projektu společnost zvýšila efektivnost řízení přechodem na integrovaný management systém.
Proplacené finanční prostředky
|
Výše dotace EU: |
4 549 000,00 Kč |
|
Soukromé zdroje: |
8 448 147,00 Kč |
|
|
Celková částka: |
12 997 147,00 Kč |