Výzkum CR na česko-polském pohraničí, šance na odbornou přípravu společné turistické nabídky
Programové období: |
2007-2013 |
Region: |
Moravskoslezský kraj |
Evropský fond: |
ERDF |
Operační program: |
22 OP Česká republika - Polsko |
Příjemce: |
KLACR o.s. |
Registrační číslo: |
CZ.3.22/3.3.04/12.02985 |
Zahájení projektu: |
1. 5. 2012 |
Ukončení projektu: |
30. 4. 2013 |
Téma projektu: |
Životní prostředí
|
Informace o projektu
Projekt je zaměřený na zlepšení a profesionalizaci cestovního ruchu na česko-polském příhraničí. Díky realizaci předpokládaného záměru projektu,kterým je kompletní výzkum CR s akcentem na česko-polské pohraničí, získáme přesné informace tykající seintenzity cestovního ruchu, kvality obsluhy a očekávání turistů v lokálním i regionálním měřítku, přineseme také návrhy a doporučení týkající se množství, kvality a rozsahu aktivit, které by měly být v nejbližší době realizované tak, aby pomohly zvýšit konkurenceschopnost sledovaného území vůči silnější regionům a turistickým lokalitám. V důsledku bude možné provést konkrétní činnosti zaměřené na profesionalizaci turistické nabídky a také zlepšení kvality obsluhy hostů přímo navštěvujících opolský (RP) a moravskoslezský (RCz) region. V rámci projektu vznikne kompletní analýza cestovního ruchu, která poskytne institucím, firmám, podnikatelům a aktérům v cestovním ruchu podstatné závěry a doporučení pro další orientaci, zaměření v jejich činnosti v rámci cestovního ruchu v Regionech a umožní vytváření a propagaci lepší a více profesionální turistické nabídky, než tomu bylo doposud. V současné době žádný takový komplexní výzkum CR v rámci MSK ani Opolského vojvodství neexistuje. Aktivityzaměřené na CR se dějí spíše nahodile, bez ucelené koncepce a především bez jakýchkoliv podložených dat. Zacílení aktivit je tak nepřesné a bez požadovaného efektu. Výstupy projektu mají přispět k posílení přeshraničních kontaktů mezi obyvateli, kteří jsou často uživateli turistické nabídky právě v rámci pohraničí pl-cz; k vytvoření profesionálního zázemí a zhotovení zacílení atraktivní nabídky na základě výstupů projektu, přesněji z analýzy kvalitativních dat; k zlepšení efektivnosti využití příhraniční polohy a specifických turistických atributů Regionů k jejich rozvoji; k vytipování cílových skupin uživatelů turistické nabídky, ke kterým by měla být nasměrována právě nabídka z příhraničí ad.
Proplacené finanční prostředky