Programové období: |
2007-2013 |
Region: |
Královéhradecký kraj |
Evropský fond: |
ERDF |
Operační program: |
22 OP Česká republika - Polsko |
Příjemce: |
Město Rychnov nad Kněžnou |
Registrační číslo: |
CZ.3.22/3.3.02/08.00221 |
Zahájení projektu: |
1. 9. 2008 |
Ukončení projektu: |
31. 12. 2009 |
Téma projektu: |
Životní prostředí
|
Informace o projektu
Projekt "Bylo nás pět" je zaměřen na komplexní rozvoj propagace a prezentace česko-polského příhraničního území, které spojuje podobná historická zkušenost a minulost.
Město Rychnov nad Kněžnou je přirozeným správním i turistickým centrem oblasti Orlické hory a Podorlicko. Město bohaté na historické události, památky, kulturní a společenský život. Díky poloze uprostřed Orlických hor, na křižovatce pěších i cyklistických tras a stezek, je město vstupní branou do celé turistické oblasti a zároveň nástupním místem pro výlety do polského příhraničí.
Projekt si klade za cíl nabídnout návštěvníkům města Rychnov nad Kněžnou, ale i domácím, prohlídku města jinou formou než jsou zvyklí. Součástí této propagace bude vybudování nového turistického okruhu podle literární předlohy K. Poláčka "Bylo nás pět". Formou hry budou návštěvníci a turisté vtaženi společně s hrdiny románové předlohy do prohlídky města, kteří je zábavnou, interaktivní a poučnou formou provedou a seznámí se zajímavostmi o kterých mnohdy ani neví starousedlíci. Pomocí různých indicií budou řešit úkoly s různou obtížností.
Konkrétně v rámci těchto aktivit bude okruh osazen několika informačními panely s texty v českém, polském a anglickém jazyce. Prostřednictvím tohoto projektu dále vznikne propagační film, na webových stránkách města a Mikroregionu Rychnovsko bude spuštěna nová interaktivní vizualizace procházky městem, budou vydány nové propagační tiskoviny (komiksový průvodce, mapa herního plánu a města). Každý turista za úspěšné vyřešení úkolu získá symbolickou cenu. Celý model propagace a prezentace města je koncipován tak, aby se návštěvníci měli důvod do Rychnova nad Kněžnou vracet nebo se tu rovnou ubytovat.
V současné době nejsou k dispozici potřebnépropagační materiály propagující tuto oblast a město tak efektivně nevyužívá svého potenciálu ke zvýšení návštěvnosti tohoto regionu a potažmo i ke svému ekonomickému rozvoji. Projekt je realizovan spolecne (mapy, vymena materialu).
Proplacené finanční prostředky