Podpora žáků se specifickými vzdělávacími potřebami formou poradenského pracoviště

Programové období: 2007-2013
Region: Hlavní město Praha
Evropský fond: ESF
Operační program: 17 OP Praha Adaptabilita
Příjemce: Masarykova základní škola, Praha 9 - Újezd nad Lesy, Polesná 1690
Registrační číslo: CZ.2.17/3.1.00/36144
Zahájení projektu: 1. 7. 2013
Ukončení projektu: 30. 3. 2015
Téma projektu: Vzdělávání

Informace o projektu

Cílem předkládaného projektu je zajištění komplexní podpory žáků se specifickými vzdělávacími potřebami (SVP) prostřednictvím rozvoje nabídky školou poskytovaných služeb. Za tímto účelem bude v rámci školy zřízeno školní poradenské pracoviště, kterézajistí realizaci, metodické vedení (na základě adaptované metodiky MŠMT) a koordinaci veškeré podpůrné práce pro žáky s SVP (primární cílová skupinu projektu). Středisko se bude prostřednictvím činnosti odborníků (psycholog, speciální pedagog, metodik prevence, výchovný poradce, odborní asistenti) věnovat zejména individuální práci s žáky s SVP (diagnostika, zajištění individuální asistence žákům, reedukace, cílené individuální doučování, tvorba individuálních studijních plánů). Dále bude v rámci projektu zajištěno proškolení pedagogů, kteří ve třídách s žáky s SVP pracují (sekundární cílová skupina projektu). V souladu s individuálními potřebami pedagogů bude školení zaměřeno na práci s žáky s SVP včetně SPU a ADHD, tvorbu individuálníchstudijních plánů, prevenci sociálně patologických jevů v souvislosti s SVP a integraci žáků s SPV do třídních kolektivů. Koordinace školení bude zajištěna prostřednictvím školního poradenského pracoviště. Primární dopady projektu: - zvýšení adaptability a sebevědomí znevýhodněných žáků a zlepšení jejich integrace do vzdělávacího programu ZŠ - zlepšení studijních výsledků znevýhodněných žáků a rozšíření jejich možností při výběru dalšího studia - zefektivnění socializace znevýhodněných žáků ZŠ do třídních kolektivů - snížení výskytu a dopadu sociálně patologických jevů - pomoc rodinám znevýhodněných žáků při řešení školních i mimoškolních problémů Projekt navazuje na již realizované aktivity žadatele, které rozšiřuje a kvalitativně zlepšuje. Udržitelnost projektu vychází zejména z nově vytvořené znalostní báze v rámci školy (jak na osobní úrovni pedagogů, tak institucionalizovaných metodik a postupů v rámci nově zřízeného školního poradenského pracoviště).

Proplacené finanční prostředky

Výše dotace EU: 3 311 659,00 Kč
Veřejné zdroje ČR: 584 410,00 Kč
 
Celková částka: 3 896 069,00 Kč

©2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena