Podpora žáků se specifickými vzdělávacími potřebami formou poradenského pracoviště
Programové období: |
2007-2013 |
Region: |
Hlavní město Praha |
Evropský fond: |
ESF |
Operační program: |
17 OP Praha Adaptabilita |
Příjemce: |
Masarykova základní škola, Praha 9 - Újezd nad Lesy, Polesná 1690 |
Registrační číslo: |
CZ.2.17/3.1.00/36144 |
Zahájení projektu: |
1. 7. 2013 |
Ukončení projektu: |
30. 3. 2015 |
Téma projektu: |
Vzdělávání
|
Informace o projektu
Cílem předkládaného projektu je zajištění komplexní podpory žáků se specifickými vzdělávacími potřebami (SVP) prostřednictvím rozvoje nabídky školou poskytovaných služeb.
Za tímto účelem bude v rámci školy zřízeno školní poradenské pracoviště, kterézajistí realizaci, metodické vedení (na základě
adaptované metodiky MŠMT) a koordinaci veškeré podpůrné práce pro žáky s SVP (primární cílová skupinu projektu). Středisko se bude prostřednictvím činnosti odborníků (psycholog, speciální pedagog, metodik prevence, výchovný poradce, odborní asistenti) věnovat zejména individuální práci s žáky s SVP (diagnostika, zajištění individuální asistence žákům, reedukace, cílené individuální doučování, tvorba individuálních studijních plánů).
Dále bude v rámci projektu zajištěno proškolení pedagogů, kteří ve třídách s žáky s SVP pracují (sekundární cílová skupina projektu). V souladu s individuálními potřebami pedagogů bude školení zaměřeno na práci s žáky s SVP včetně SPU a ADHD, tvorbu individuálníchstudijních plánů, prevenci sociálně patologických jevů v souvislosti s SVP a integraci žáků s SPV do třídních kolektivů. Koordinace školení bude zajištěna prostřednictvím školního poradenského pracoviště.
Primární dopady projektu:
- zvýšení adaptability a sebevědomí znevýhodněných žáků a zlepšení jejich integrace do vzdělávacího programu ZŠ
- zlepšení studijních výsledků znevýhodněných žáků a rozšíření jejich možností při výběru dalšího studia
- zefektivnění socializace znevýhodněných žáků ZŠ do třídních kolektivů
- snížení výskytu a dopadu sociálně patologických jevů
- pomoc rodinám znevýhodněných žáků při řešení školních i mimoškolních problémů
Projekt navazuje na již realizované aktivity žadatele, které rozšiřuje a kvalitativně zlepšuje. Udržitelnost projektu vychází zejména z nově vytvořené znalostní báze v rámci školy (jak na osobní úrovni pedagogů, tak institucionalizovaných metodik a postupů v rámci nově zřízeného školního poradenského pracoviště).
Proplacené finanční prostředky
|
Výše dotace EU: |
3 311 659,00 Kč |
|
Veřejné zdroje ČR:
|
584 410,00 Kč |
|
|
Celková částka: |
3 896 069,00 Kč |