Vedoucí oddělení realizace projektů OPTP, odbor projektového řízení, MMR_636

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ na služební místo vedoucího/vedoucí oddělení realizace projektů OPTP, odbor projektového řízení, MMR_636. Co nabízíme: Zajímavou práci z oblasti řízení projektů. Vedení a koordinaci projektových manažerů v oddělení a zajištění úspěšné realizace klíčových projektů OPTP. Tato práce zahrnuje strategické plánování, nastavování priorit a dohled nad dodržováním termínů i rozpočtů. Vedoucí oddělení úzce spolupracuje s ostatními odbory/odděleními ministerstva při realizaci projektů. Řízení oddělení s celkem 11 podřízenými zaměstnanci. Odměňování ve 14. platové třídě (tarifní plat od 36.240 Kč do 52.930 Kč podle délky Vaší započitatelné praxe), příplatek za vedení 13.500 Kč a osobní příplatek v rozpětí 0 Kč – 52.930 Kč. Benefity naleznete na: https://www.mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity. Co očekáváme: dosažené vzdělání v magisterském studijním programu. Na služebním místě budete vykonávat službu v oboru služby 37. Veřejné investování a zadávání veřejných zakázek a 38. Společné evropské politiky podpory a pomoci, evropské strukturální, investiční a obdobné fondy. Bližší informace jsou uvedeny v oznámení o vyhlášení výběrového řízení. Předpokládaný nástup v prosinci 2025.

Datum vystavení 04.11.2025
Datum platnosti 14.11.2025
Kraj Hlavní město Praha
Smluvní vztah Služební poměr
Požadované vzdělání vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu
Vedoucí pozice ano

OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo vedoucího/vedoucí oddělení realizace projektů OPTP, odbor projektového řízení, MMR_636

                                                                
 

Č. j.: MMR-71777/2025-94

1.         Údaje o služebním místě                                                                                     

Státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo č. MMR_636, vedoucího/vedoucí oddělení realizace projektů OPTP, odbor projektového řízení, sekce ekonomicko-provozní v Ministerstvu pro místní rozvoj, se služebním působištěm v Praze.
 
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oborech služby
37 – Veřejné investování a zadávání veřejných zakázek
38 – Společné evropské politiky podpory a pomoci a evropské strukturální, investiční a obdobné fondy
 
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:

  • vede oddělení realizace projektů Operačního programu technická pomoc (dále „OPTP“);
  • vykonává činnosti související s projektovým a finančním řízením projektů OPTP;
  • sleduje dodržování podmínek způsobilosti výdajů projektů;
  • spolupracuje s věcnými gestory a odpovídá za realizaci veřejných zakázek a objednávek v projektech;
  • připravuje strategické a koncepční materiály pro potřeby vedení ministerstva a další subjekty resortu v oblasti projektového řízení a řízení projektů OPTP;
  • zajišťuje postavení odboru jako příjemce OPTP při komunikaci s Řídícím orgánem OPTP;
  • poskytuje informace a podklady pro kontrolní a auditní orgány za projekty OPTP;
  • zpracovává analýzy a navrhuje opatření pro efektivní využívání prostředků fondů EU, zejména OPTP.

2.         Údaje o složkách platu

Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 14. platové třídy.
 
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 36.240 Kč do 52.930 Kč.
 
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů.
 
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 0 Kč do 52.930 Kč.
 
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně
v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
 
2.3 Příplatek za vedení
Představenému přísluší příplatek za vedení 13.500 Kč.
 
2.4. Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu. Odměny jsou nenárokové, zpravidla se vyplácejí 2x ročně dle objemu disponibilních finančních prostředků.

3.         Údaje o podmínkách výkonu služby

Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
 
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 15. prosince 2025 nebo dle dohody.
 
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
 
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra https://www.mvcr.gov.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx.
 
Služební úřad poskytuje následující benefity: https://mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity

4.         Podání žádosti

Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo představeného nebo žádosti o jmenování na služební místo představeného (dále jen „žádost“) doručené ve lhůtě do 14. listopadu 2025 (žádosti doručené po uplynutí této lhůty budou vyřazeny), tj. v této lhůtě:

  • podané v elektronické podobě[2] na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@mmr.gov.cz;
  • podané prostřednictvím datové schránky služebního úřadu 26iaava;
  • doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo pro místní rozvoj, Staroměstské náměstí 6, 110 00 Praha 1;
  • podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.

Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo vedoucího/vedoucí oddělení realizace projektů OPTP, č.j.: MMR-71777/2025-94/IČ“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

5.         Podmínky účasti ve výběrovém řízení

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo, se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:

a) je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;

b) dosáhl věku 18 let;

c) je plně svéprávný;

d) je bezúhonný;

e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu;

f) má potřebnou zdravotní způsobilost;

g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.

Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději po výzvě služebního orgánu (§ 28a odst. 1 zákona o státní službě).

1) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii tzv. lustračního osvědčení[3], tj. osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;

2) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení[4] podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky; 

3) splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo vedoucí/vedoucího oddělení podle § 58 odst. 2 zákona o státní službě. Podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit osoba, která
v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 1 roku činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné[5].

6.         Povinné přílohy

  • vyplněná a podepsaná žádost
  • strukturovaný profesní životopis[6]
  • motivační dopis
  • doklad o dosaženém vzdělání
  • doklad o dosažené praxi

7.         Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
 
V případě dotazů k tomuto výběrovému řízení se obracejte na Bc. Ilonu Čapkovou na e-mailové adrese Ilona.Capkova@mmr.gov.cz.
 
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
 
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
 
 

 
         Mgr. Martina Postupová
              státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj

 
 
                                                             


[1] Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.

[2] Žádost nemusí být podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.

[3] Pokud žadatel osvědčení nemá, k žádosti doloží doklad o tom, že o vydání osvědčení požádal.

[4] Vzor čestného prohlášení tvoří přílohu formuláře žádosti.

[5] Splnění tohoto předpokladu žadatel doloží podle § 51 odst. 3 zákona o státní službě originálem nebo úředně ověřenou kopií listin, které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona o státní službě nebo činností obdobných.

[6] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.

Připojené soubory

©2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena