Státní tajemník v Ministerstvu průmyslu a obchodu, jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo s1492 vedoucí kanceláře vrchního ředitele sekce ekonomiky a fondů EU (oddělení), se služebním působištěm v Praze. Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby 1. Finance a 38. Společné evropské politiky podpory a pomoci a evropské strukturální, investiční a obdobné fondy.
Datum vystavení |
18.07.2025 |
Datum platnosti |
25.07.2025 |
Kraj |
Hlavní město Praha |
Smluvní vztah |
Služební poměr |
Požadované vzdělání |
vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu |
Na služebním místa jsou vykonávány zejména následující činnosti:
- Koordinace a metodické usměrňování realizace politiky hospodářské a sociální soudržnosti v ČR v rámci národních rozvojových dokumentů. Tvorba koncepce kohezní politiky v oblasti komunikace, publicity, medializace a propagace podpory z fondů EU, vč. systémové koordinace komunikace zasahující do více oborů služby související s podporou z fondů EU s celospolečenským významem a s dopadem na budování a zvýšení absorpční kapacity a zjednodušení implementace Operačního programu OP PIK/OP TAK a zajištění chodu sekretariátu vrchního ředitele sekce, vč. koordinace činnosti útvarů sekce ekonomiky a fondů EU.
- Koordinace komunikačních aktivit Operačního programu OPPIK/OPTAK, resp. Řídícího orgánu OPPIK/OPTAK - sekce ekonomiky a fondů EU, v souladu s komunikačním plánem, koordinace obsahové a vizuální podoby online komunikačních kanálů Operačního programu. Spolupráce s odborem komunikace MPO.
- Zpracování a pravidelné zajištění schválení Ročního komunikačního plánu OPPIK/OPTAK a jeho realizace.
- Vedení komunikačních kampaní a zajištění komunikační a marketingové podpory projektů OPPIK/OPTAK, zajištění informovanosti o komunikačních a marketingových aktivitách OPPIK/OPTAK.
- Koordinace přípravy a realizace publikačních a propagačních aktivit ŘO OPPIK/OPTAK.
- Návrhy, zajištění a distribuce propagačních předmětů a materiálů OPPIK/OPTAK, schvalování návrhů a cenových kalkulací pořizovaných propagačních předmětů a materiálů pro OPPIK/OPTAK.
- Zvyšování absorpční kapacity u podpor v rámci jednotlivých programů doporučováním a organizováním specializovaných seminářů a konferencí pro potenciální žadatele o podpory z OPPIK/OPTAK. Na základě požadavků hospodářských a sociálních partnerů zajištění zastoupení MPO na odborných konferencích a seminářích k problematice ESIF.
- Zajištění obsahové a vizuální podoby internetových stránek OPPIK/OPTAK.
- Zajištění uveřejňování informací o OPPIK/OPTAK na internetových stránkách MPO, a to především vyhlášení nových výzev programů podpory OPPIK/OPTAK, Harmonogramu výzev OPPIK/OPTAK a jeho aktualizací, různých oznámení a upozornění pro žadatele a příjemce dotací, aj.
- Ve spolupráci s odborem komunikace MPO organizace styku vrchního ředitele sekce ekonomiky a fondů EU a zaměstnanců sekce ekonomiky a fondů EU s domácími a zahraničními sdělovacími prostředky, dále ve spolupráci s odborem komunikace MPO podle potřeby, reakce na informace v tisku týkající se činnosti ŘO OPPIK/OPTAK.
- Příprava tiskových zpráv za oblast OPPIK/OPTAK ke schválení a vydání odboru komunikace MPO, příprava prohlášení a dokumentů týkajících se OPPIK/OPTAK.
- Koordinace a spolupráce na přípravě mediálního plánu sekce ekonomiky a fondů EU, zajištění jeho zakomponování do souhrnného mediálního plánu MPO.
- Koordinace umístění inzercí v médiích, spolupráce s odborem komunikace MPO.
- Podíl na zabezpečení společensko – propagačních aktivit vrchního ředitele sekce ekonomiky a fondů EU, ve spolupráci s odborem komunikace MPO.
- Dohled a odsouhlasení dodržování jednotného vizuálního stylu OPPIK/OPTAK při zajišťování komunikačních a marketingových aktivit jednotlivými útvary sekce ekonomiky a fondů EU.
- Koordinace poradenství, informační servis v oblasti finančních podpor, zajištění nasměrování pro podnikatelské subjekty k možnostem podpor s ohledem na jejich záměry, vč. mimoresortních podpor a přímo řízených programů EK.
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do
14. platové třídy.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 36 240 Kč do 52 930 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „nařízení vlády č. 304/2014 Sb.).
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 2 647 Kč do 7 940 Kč odpovídá průměrné výši osobního příplatku při dosahování dobrých výsledků ve služebním hodnocení ve služebních úřadech v České republice.
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
2.3 Příplatek za vedení
Představenému přísluší příplatek za vedení 12 700 Kč.
2.4 Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru
na dobu určitou do 31.12.2030.
Plat bude
hrazen z prostředků Technické pomoci Operačního programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK) a následně z navazujícího OP.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je srpen 2025.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra
https://mv.gov.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text-platne-od-1-1-2025.aspx
Služební úřad poskytuje následující
benefity:
- 5 týdnů dovolené,
- 5 dní indispozičního volna,
- 5 dní služebního volna k individuálním studijním účelům,
- den volna k zařizování osobních záležitostí,
- pružná pracovní doba,
- možnost výkonu služby z jiného místa dle dohody (Home Office),
- další odborné vzdělávání,
- jazykové kurzy dle charakteru činnosti,
- dětská skupina v budově ministerstva,
- možnost cvičení jógy na pracovišti
- další benefity dle kolektivní dohody (odměny životní a pracovní, příspěvek na stravování, na penzijní či životní pojištění a individuální příspěvky dle zásad FKSP).
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“)
podané ve lhůtě do 25. července 2025, tj. v této lhůtě
- podané v elektronické podobě[2] na adresu elektronické pošty služebního úřadu posta@mpo.gov.cz,
- podané prostřednictvím datové schránky - ID datové schránky služebního úřadu: bxtaaw4,
- doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo průmyslu a obchodu, Na Františku 32, 110 15 Praha 1, nebo
- podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „
Neotevírat“ a slovy „
Výběrové řízení na služební místo s1492 vedoucí kanceláře vrchního ředitele sekce ekonomiky a fondů EU (oddělení) – 21010“.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který:
a) je státním občanem České republiky[3], občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru,
b) dosáhl věku 18 let,
c) je plně svéprávný
[4],
d) je bezúhonný
[5],
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj.
vysokoškolské vzdělání získané studiem v magisterském studijním programu[6],
f) má potřebnou zdravotní způsobilost
[7],
g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky
[8],
dále
splňuje:
(1) požadavek stanovený pro služební místo, tj. požadavek podle § 25 odst. 3 zákona stanovený služebním předpisem státního tajemníka v Ministerstvu průmyslu a obchodu č. 15/2025, kterým je
-
způsobilost mít přístup k utajovaným informacím stupně utajení „Vyhrazené“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů
[9].
(2) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii
osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky
[10];
(3) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení
[9] podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;
(4) splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo vedoucího oddělení podle § 58 odst. 2 zákona o státní službě; podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit
osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 1 roku činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné[11].
6. Další povinné přílohy
K žádosti dále žadatel přiloží:
a) strukturovaný profesní životopis
[12],
b) motivační dopis
7. Údaje o pohovoru a písemné zkoušce
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
Mgr. Ing. Vladimír Mana, LL.M.
státní tajemník
Vyvěšeno dne: 18. července 2025
Svěšeno dne:
25. července 2025
Poučení služebního orgánu
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se doručuje žadateli do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu.
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Dokument doručovaný žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán, pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná. Pokud nebude možno dokument doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se dokument jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že dokument bude doručen pátým dnem ode dne, kdy byl odeslán.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
[1] Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.
[2] Žádost nemusí být podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.
[3] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. průkazem totožnosti nebo osvědčením o státním občanství. Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o státním občanství (je již zahrnuto ve formuláři žádosti, kde stačí doplnit příslušnou kolonku); uvedenou listinu je žadatel v takovém případě povinen doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[4] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením. Toto prohlášení je součástí formuláře žádosti.
[5] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 zákona o státní službě dokládá výpisem z evidence Rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce,
výpis z rejstříku trestů si služební orgán vyžádá od Ministerstva spravedlnosti.
[6] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 zákona o státní službě dokládá příslušnými listinami, tj. originálem nebo úředně ověřenou kopií dokladu o dosaženém vzdělání (výučního listu / maturitního vysvědčení / vysokoškolského diplomu). Při podání žádosti lze podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě doložit pouze písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání. Písemné čestné prohlášení o dosaženém vzdělání je zahrnuto ve formuláři žádosti; uvedenou listinu lze v takovém případě doložit následně, nejpozději před konáním pohovoru.
[7] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.
[8] Splnění předpokladu podle § 25 odst. 1 písm. g) se dokládá písemným čestným prohlášením. Výběrová komise podle § 27 odst. 3
nebo bezprostředně nadřízený představený podle § 28a ověří splnění tohoto předpokladu při pohovoru.
[9] Splnění požadavku na stupeň „Vyhrazené“ se dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií platného Oznámení o splnění podmínek pro přístup k utajované informaci stupně utajení „Vyhrazené“, popřípadě i úředně ověřenou kopií platného Osvědčení fyzické osoby na stupeň utajení „Důvěrné“, „Tajné“ nebo „Přísně tajné“. Nedoložení tohoto dokladu není důvodem pro vyřazení žádosti podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě. Pokud žadatel nedisponuje příslušným dokladem a zároveň jeho žádost nebude z jiných důvodů vyřazena postupem podle § 27 odst. 2 zákona o státní službě, bude v případě jeho zařazení/jmenování následně postupováno v souladu s § 6 odst. 3 zákona č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů.
[10] Splnění tohoto předpokladu lze pro účely výběrového řízení doložit též dokladem, že žadatel o vydání osvědčení požádal. Osvědčení je však žadatel povinen doložit nejpozději před vyhodnocením výsledků výběrového řízení výběrovou komisí.
[11] Splnění tohoto předpokladu se podle § 51 odst. 3 zákona o státní službě dokládá originálem nebo úředně ověřenou kopií příslušných listin (např. pracovní smlouva, jmenovací listiny, odvolání z funkce, rozhodnutí o jmenování nebo o odvolání ze služebního místa, potvrzení o zaměstnání vydané zaměstnavatelem, výpis z personálního spisu, pracovní náplň), z nichž je zřejmé, kdo je vydal, a které prokazují dosaženou délku a povahu činností podle § 5 odst. 1 zákona o státní službě nebo činností obdobných. Při podání žádosti postačuje prostá kopie dokumentu.
[12] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jehož se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.