Projektový manažer/Projektová manažerka v oddělení projektů adaptability a systému profesního vzdělávání

Datum vystavení 29.08.2025
Datum platnosti 11.09.2025
Kraj Hlavní město Praha
Smluvní vztah Služební poměr
Požadované vzdělání vysokoškolské vzdělání v magisterském studijním programu
Státní tajemnice v Ministerstvu práce a sociálních věcí jako služební orgán podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon o státní službě“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo ministerský rada v oddělení projektů adaptability a systému profesního vzdělávání (SM 827 013), v odboru realizace programů fondů EU - zaměstnanost a adaptabilita, v Ministerstvu práce a sociálních věcí.
 
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru/oborech služby: Společné evropské politiky podpory a pomoci a evropské strukturální, investiční a obdobné fondy             
 
 
Hlavní náplň činnosti na služebním místě:
  • zajišťování vytváření celostátních pravidel a metodických postupů pro řízení a implementaci programů spolufinancovaných z ESF v oblasti využívání prostředků Evropské unie včetně úpravy programových či projektových dokumentů;
  • zpracovávání stanovisek k programovým dokumentům zabývajících se problematikou strukturálních fondů v ČR v souladu s cíli sociální politiky a politiky zaměstnanosti ČR a EU;
  • zajišťování jednotného výkladu způsobilých výdajů, a to v souladu s metodikami způsobilých výdajů OP, případně dalšími příslušnými pravidly programů spolufinancovaných z ESF;
  • kontrola způsobilosti výdajů v rámci jednotlivých projektů spolufinancovaných z ESF;
  • vedení operativní evidence finančních operací v rámci působnosti odboru;
  • zajišťování přípravy výzev k předkládání projektů, spolupráce s příslušnými odbornými garanty při přípravě a realizaci výzev a zajišťování procesu výběru projektů žadatelů/příjemců;
  • příjem, ověřování a schvalování žádostí o platby příjemců finančních prostředků, příprava podkladů k uskutečnění jednotlivých plateb a zajišťování podkladů pro certifikaci;
  • zajišťování řízení a implementace programů a projektů realizovaných v rámci programů spolufinancovaných z ESF a zajišťování kontroly a administraci zpráv o realizaci těchto projektů;
  • spoluúčast na výkonu kontrol na místě a řešení nesrovnalostí pro projekty realizované v rámci programů spolufinancovaných z ESF;
  • zajišťování vedení dokumentace, archivace dokladů a shromažďování dat týkajících se projektů příjemců a jejich vkládání do příslušných informačních systémů;
  • zajišťování monitorování plnění věcných a finančních cílů včetně sledování čerpání finančních prostředků dle pravidel „n+3“, včetně zpracování finančních plánů a odhadů čerpání a návrhů rozpočtu za programy spolufinancované z ESF;
  • spolupráce s odborem řízení programů ESF na zajištění publicity a informovanosti veřejnosti (včetně přípravy podkladů);
  • poskytování informací, konzultací žadatelům a příjemcům a realizace seminářů a školení v oblasti témat určených působností daného oddělení;
  • odpovědnost za správnost, včasnost, odbornost a komplexnost zpracovávaných materiálů.
  
 Nabízíme:
  • zajímavou práci v příjemném pracovním prostředí v Praze na Smíchově
  • služební poměr na dobu neurčitou se zkušební dobou 6 měsíců
  • plný pracovní úvazek
  • předpokládaný nástup dne 3. 11. 2025 nebo dohodou
  • pružná služební doba;
  • platové podmínky dle nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů (13. platová třída)
  • osobní příplatek a odměny (nenárokové složky platu)
  • 5 týdnů dovolené;
  • 5 dnů indispozičního volna;
  • peněžitý příspěvek na stravování 100 Kč/odpracovaný den;
  • další vzdělávání státních zaměstnanců; možnost využití zvýhodněné nabídky MultiSport karty
  • možnost umístění dítěte do dětské skupiny (pouze Praha);
  • zaměstnanecké benefity z fondu kulturních a sociálních potřeb.
 
Další údaje o podmínkách výkonu služby jsou k dispozici na internetové stránce Ministerstva vnitra: https://mv.gov.cz/sluzba/clanek/sluzebni-predpisy.aspx?q=Y2hudW09Mg%3d%3d (Služební předpis náměstka ministra vnitra pro státní službu č. 3/2022 ze dne 20. prosince 2022 o údajích zveřejňovaných v rámci výběrových řízení - 3_2022-SSP_-_priloha_3a-podminky_vykonu_sluzby-text_-_od_01-01-2025.docx).
 
Posuzovány budou žádosti o přijetí do služebního poměru a zařazení na služební místo nebo žádosti o zařazení na služební místo (dále jen „žádost“) podané ve lhůtě do 11. 9. 2025, tj. v této lhůtě:
  • doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2;
  • podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese;
  • podané v elektronické podobě na adresu elektronické pošty služebního úřadu (posta@mpsv.cz);
  • podané prostřednictvím datové schránky (ID datové schránky služebního úřadu: sc9aavg).
 
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotevírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo ministerský rada v oddělení projektů adaptability a systému profesního vzdělávání (SM 827 013)“.
 
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.

Výběrového řízení na výše uvedené služební místo se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který:
  1. splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:
  1. je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
  2. dosáhl věku 18 let;
  3. je plně svéprávný;
  4. je bezúhonný;
  5. dosáhl vzdělání stanoveného zákonem o státní službě pro toto služební místo, tj. vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu;
  6. má potřebnou zdravotní způsobilost;
  7. má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.
 
Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami (při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii) nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží před konáním pohovoru.
 
 
 
  1. Splňuje požadavek stanovený služebním předpisem státní tajemnice v MPSV č. 12/2025, o systemizaci služebních a pracovních míst na MPSV od 1. 7. 2025, č. j.: MPSV-2025/122016-111, kterým je znalost anglického nebo německého nebo francouzského jazyka odpovídající alespoň úrovni 1 standardizované jazykové zkoušky stanovené rozhodnutím Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy č. j.: MSMT-24156/2019 ze dne 3. září 2019.
 
Žadatel je povinen splnění požadavku uvedeného v tomto bodě doložit k žádosti příslušnou listinou. Při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestné prohlášení, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději před konáním pohovoru.
 
Další povinné přílohy k žádosti:
a) strukturovaný profesní životopis,
b) motivační dopis.
 
  
Se žadateli, jejichž žádost nebude vyřazena, provede výběrová komise pohovor

VZOR ŽÁDOSTI A CELÉ OZNÁMENÍ  O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ NAJDETE NA ELEKTRONICKÉ ÚŘEDNÍ DESCE MPSV - služební místo: MINISTERSKÝ RADA V ODDĚLENÍ PROJEKTŮ ADAPTABILITY A SYSTÉMU PROFESNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ
 (SM 827 013).
  
 
Mgr. Ingrid Štegmannová, Ph.D.
státní tajemnice
v Ministerstvu práce a sociálních věcí
 
[1] Formulář žádosti tvoří přílohu č. 1 tohoto oznámení.
[2] Žádost nemusí být podepsaná uznávaným elektronickým podpisem.
[3] Splnění tohoto předpokladu je podle § 26 odst. 2 zákona o státní službě žadatel povinen doložit čestným prohlášením. Toto čestné prohlášení je součástí formuláře žádosti.
[4]  Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě dokládá k žádosti výpisem z rejstříku trestů, který nesmí být starší než 3 měsíce; výpis z rejstříku trestů si služební orgán vyžádá od Ministerstva spravedlnosti. Pobýval-li žadatel v posledních 3 letech nepřetržitě po dobu delší než 6 měsíců v jiném státu, je povinen doložit splnění předpokladu dokladem obdobným výpisu z rejstříku trestů vydaným tímto státem.
   Není-li žadatel státním občanem České republiky, je povinen doložit k žádosti splnění předpokladu bezúhonnosti. Podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě jde o doklad obdobný výpisu z rejstříku trestů, vydaný státem, jehož je státním občanem. Místo dokladu obdobného výpisu z rejstříku trestů může žadatel předložit výpis z rejstříku trestů s přílohou obsahující informace, které jsou zapsané v evidenci trestů příslušných států. Pokud doklad obdobný výpisu z rejstříku trestů jiný stát nevydává, žadatel doloží splnění tohoto předpokladu čestným prohlášením. Doklad podle § 26 odst. 3 zákona o státní službě nesmí být starší než 3 měsíce.
[5] Splnění tohoto předpokladu se podle § 26 odst. 4 zákona o státní službě dokládá písemným čestným prohlášením, které je zahrnuto ve formuláři žádosti. U nejvhodnějšího žadatele vybraného podle § 28 odst. 2 nebo 3 zákona o státní službě služební orgán ověří splnění tohoto předpokladu zajištěním vstupní lékařské prohlídky podle zákona o specifických lékařských službách.
[6] V životopisu žadatel uvede údaje o své dosavadní praxi a o znalostech a dovednostech týkajících se služebního místa, jeho se výběrové řízení týká. Nedoložení životopisu je jedním z důvodů pro vyřazení žádosti.

©2025 Ministerstvo pro místní rozvoj ČR, všechna práva vyhrazena