Metodická podpora učitele, nové organizační formy práce 
Metodická podpora učitele, nové organizační formy práce směřující k postupnému přechodu k vzdělávacím strategiím, které naplňují individuální rozvoj potřeb žáka. Podpora systému Učící se škola. Analýza překážek a příležitostí z hlediska vybavenosti učitelů pro realizaci kurikulární reformy.
| Operační program |  Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost | 
| Druh evaluace |  on-going | 
| Tematické zaměření evaluace |  jiné | 
| Rok ukončení |  2010 | 
| Programové období |  2007–2013 | 
   
Cílem bylo shrnutí zahraniční a domácí zkušenosti, identifikace známých překážek a příležitostí z hlediska vybavenosti učitelů pro realizaci kurikulární reformy, reálnou připravenost vybraných škol přijímat intenzivní podporu v této oblasti a nutné kontextové podmínky pro dosažení změn ve výuce, které povedou k naplňování cílů reformy v oblasti orientace vyučování na žáka, jeho potřeby a rozvíjení jeho potencialit směrem k dosahování osobního maxima. Dalším cílem bylo připravit soubor podpůrných materiálů (překlady / přehledy zahraničních materiálů) pro budoucí školitele učitelů. V první fázi bude zúžen okruh vhodných metod práce s učiteli. Ve druhé fázi budou pro vybrané metody poskytování podpory učiteli rozpracovány konkrétní postupy.