Přeshraniční spolupráce škol prohloubí znalosti pedagogů i žáků
   14.10.2009
   Navázat spolupráci na různých úrovních má za cíl projekt „Přeshraniční spolupráce Vyšší odborné školy, Střední průmyslové školy automobilní a technické České Budějovice a Staatliche Berufsschule I Deggendorf", který se v těchto dnech rozjíždí naplno. Týká se jak spolupráce mezi vedením obou škol, tak stáží odborných pracovníků i studentů, výměny zkušeností či srovnání systému vzdělávání v České republice a Bavorsku.
  
 
 Jedná se o tříletý projekt s podporou z Operačního programu Přeshraniční  spolupráce ČR-Bavorsko, celkové výdaje projektu jsou 2 642 450 korun. Z toho  podíl evropských fondů činí 2 246 082 Kč, Jihočeského kraje (kofinancování) 257  100 Kč, státního rozpočtu 132 123 Kč a podíl žadatele (VOŠ, SPŠ automobilní a  technická) 7140 Kč.
„Spolupráce těchto středních škol přispěje ke zvýšení  a zpřístupnění know-how a vědomostí v oblasti vzdělávání na obou stranách  hranice a tedy i k rozvoji lidských zdrojů. Zanedbatelné pochopitelně nebude ani  prohloubení jazykových znalostí účastníků projektu," říká Jana Krejsová,  jihočeská krajská radní pro školství, mládež a tělovýchovu.
Výstupy a  produkty projektu bude například srovnávací studie vzdělávacích institucí v ČR a  Bavorsku, metodika výuky vybraných odborných předmětů včetně srovnání zapojení  výpočetní techniky do výuky na obou partnerských školách či porovnání učebních  dokumentů.
„Ve škole z Deggendorfu, která vyučuje automobilové obory,  jsme našli velice dobrého partnera a spolupráce jistě přinese hodně pozitivního  jak pro pedagogy, tak pro žáky. Celkem se z naší školy výměnných pobytů zúčastní  45 žáků z různých ročníků a šest pedagogů. Výměnné pobyty budou trvat maximálně  dva týdny," doplňuje Jan Šindelář, ředitel českobudějovické  školy.
Deggendorfská škola se představila minulý týden na výstavě  Vzdělání a řemeslo v Českých Budějovicích a účast v projektu považuje dle slov  svého ředitele za první „skok" ke svým sousedům.
„Ze začátku sice byla  mezi našimi pedagogy obava, zda to pro ně nebude jenom nějaká povinnost navíc a  zda projekt zvládnou. Ta postupně odpadla a dnes se už všichni těší na vzájemné  kontakty a společnou práci. Když spolupráci v tomto duchu začneme budovat už v  žácích našich škol, zcela jistě to v nich zůstane i v jejich kariérním postupu,"  je přesvědčen ředitel bavorské školy Bartholomäus Sagstetter.